Reklamační řád
Pokud se rozhodnete zboží vrátit nebo reklamovat, nejprve nás o této skutečnosti informujte na e-mailové adrese: objednavky@novexplus.czAdresa pro vrácení zboží:
NOVEX PLUS s.r.o.
Provoz Třinec 70, č.p. 958
739 61 Třinec-Oldřichovice
⚠️ Pokud bude vrácené zboží zasláno zpět do sídla společnosti, nebude vyzvednuto!
⚠️ Pokud bude zboží zasláno zpět na dobírku, nebude vyzvednuto.
Zboží je nutné odeslat přes BALÍKOVNU – službu České pošty. Pokud zvolíte jinou službu, zboží nemusí být doručeno. V případě, že chcete použít jiného dopravce, kontaktujte nás nejlépe e-mailem na adresu objednavky@novexplus.czVrácení pomocí BALÍKOVNY je jeden z nejrychlejších a nejlevnějších způsobů. Pokud použijete aplikaci pro registrované zákazníky, budete mít nižší cenu. Do kolonky jméno vyplňte Novex a do kolonky příjmení vyplňte Plus.
👉 Odeslat balík přes BalíkovnuZboží uveďte do původního stavu a řádně zabalte. Nelepte adresní štítky ani lepící pásku přímo na krabici – použijte sekundární obal (plastová taška nebo papír). V případě poškození obalu nebo zboží může dojít ke snížení vrácené částky o náklady na uvedení zboží do původního stavu.
Spotřebitel hradí poštovné spojené s vrácením zboží.
Formuláře:
ČLÁNEK 1 – Úvodní ustanovení
Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky.
Prodávající seznámí kupujícího s tímto řádem vhodným způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. (Občanský zákoník) a zákonem č. 634/1992 Sb. (o ochraně spotřebitele) ve znění účinném k 1. 1. 2014.
Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:
-
Vada na věci existovala již při převzetí a byla sjednána sleva z kupní ceny.
-
Jde o zboží použité a vada odpovídá míře používání či opotřebení.
-
Vada vznikla běžným opotřebením nebo vyplývá z povahy věci (např. uplynutím životnosti).
-
Vada byla způsobena kupujícím (nesprávným užíváním, skladováním, údržbou, mechanickým poškozením).
-
Vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.
ČLÁNEK 2 – Uplatnění reklamace
Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího v kterékoliv provozovně, kde je to možné s ohledem na sortiment, případně i v sídle nebo místě podnikání prodávajícího.
Kupující je povinen doložit datum koupě (účtenkou, záručním listem nebo jiným věrohodným způsobem). Reklamace nelze uplatnit na vadu, na kterou byla poskytnuta sleva z kupní ceny.
Pokud je obtížné zboží doručit (např. je zabudované), prodávající posoudí vadu po dohodě s kupujícím na místě nebo jiným vhodným způsobem.
ČLÁNEK 3 – Lhůta pro uplatnění práv
-
Lhůta činí 24 měsíců od převzetí zboží (u použitého zboží může být zkrácena na 12 měsíců).
-
Pokud kupující uplatní reklamaci oprávněně, lhůta neběží po dobu opravy.
-
Výměna zboží neznamená běh nové lhůty – ta vždy končí 24 měsíců od původního převzetí.
-
Lhůtu nelze považovat za životnost výrobku (ta závisí na užívání a údržbě).
Kupující souhlasí, že v případě nevyzvednutí reklamovaného zboží mu mohou být účtovány náklady na skladování.
ČLÁNEK 4 – Vyřízení reklamace
-
Prodávající rozhodne o reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení.
-
Ve složitých případech lze lhůtu prodloužit – kupující musí být informován.
-
Kupující obdrží písemné potvrzení o průběhu reklamace.
-
Pokud lhůta 30 dnů uplyne marně, jedná se o podstatné porušení smlouvy.
Kupující je povinen převzít si zboží do 30 dnů od vyřízení reklamace. Poté může prodávající účtovat skladné nebo zboží prodat na účet kupujícího.
ČLÁNEK 5 – Jakost při převzetí
Prodávající prohlašuje, že zboží při převzetí:
-
má sjednané vlastnosti (nebo ty, které lze rozumně očekávat),
-
je vhodné k obvyklému účelu použití,
-
odpovídá množstvím a hmotností,
-
vyhovuje právním předpisům.
Pokud zboží těmto požadavkům neodpovídá, kupující má právo na:
-
dodání nového zboží bez vad,
-
výměnu vadné součásti,
-
opravu,
-
přiměřenou slevu,
-
odstoupení od smlouvy (v případě neodstranitelné vady).
Pokud se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
ČLÁNEK 6 – Odpovědnost prodávajícího za vady
-
Podstatné porušení smlouvy: kupující má právo na novou věc, opravu, slevu nebo odstoupení.
-
Nepodstatné porušení smlouvy: kupující má právo na opravu nebo slevu.
-
Pokud se vada opakuje nebo je jich více, má kupující právo odstoupit od smlouvy.
ČLÁNEK 7 – Náklady reklamace a řešení sporů
-
Je-li reklamace oprávněná, má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů.
-
Pokud je reklamace zamítnuta, lze požádat o nezávislé posouzení znalcem.
-
Spory lze řešit také mimosoudně, např. přes www.vasestiznosti.cz
ČLÁNEK 8 – Smluvní záruka za jakost
Pokud prodávající poskytl záruku nad rámec zákona, řídí se její uplatnění tímto řádem, není-li uvedeno jinak.
Odstoupení od kupní smlouvy
Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží (resp. poslední dodávky).
Kupující nemůže odstoupit zejména při:
-
poskytnutí služby se souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty,
-
dodání zboží upraveného podle přání kupujícího,
-
dodání zboží podléhajícího rychlé zkáze,
-
otevření hygienicky uzavřeného obalu,
-
porušení originálního obalu u nosičů/dat,
-
dodání novin, časopisů, digitálního obsahu bez nosiče,
-
dalších případech dle §1837 občanského zákoníku.
Prodávající vrátí kupujícímu peněžní prostředky do 14 dnů od odstoupení, stejným způsobem, jakým byly přijaty.
Závěrečná ustanovení
-
Smlouvy se řídí českým právem.
-
Neplatnost jedné části podmínek neznamená neplatnost celku.
-
Kupní smlouva je archivována v elektronické podobě.
Kontaktní údaje prodávajícího:
NOVEX PLUS s.r.o.
Balíkovna 70, č.p. 958
739 61 Třinec-Oldřichovice
E-mail: objednavky@novexplus.cz